Gwarancja i instrukcja użytkowania frontów Frontosfera

Gwarancja i instrukcja użytkowania frontów kuchennych Frontosfera.pl.
Jesteśmy pewni jakości naszych mebli. Gwarancja jest naszym dobrowolnym zobowiązaniem i dotyczy użytkowania frontów w warunkach domowych.
Fronty i wszystkie drewniane elementy dostępne na zamówienie w serwisie Frontosfera.pl
będą w tej instrukcji nazwane „meblami”.

I. Gwarancja

  1. Gwarancja obejmuje odpowiedzialność z powodu ewentualnych wad tkwiących w meblach, dotyczy usterek wynikających z wad materiałowych i konstrukcyjnych. Gwarantujemy, że materiały i technologia wykonania naszych mebli zapewni Ci komfort w użytkowaniu na długi czas, pod warunkiem stosowania się do instrukcji użytkowania mebli.
  2. Okres gwarancji, liczony od daty zakupu potwierdzonej paragonem lub fakturą, wynosi 24 miesiące (2 lata). Wymiana towarów na nowe nie skutkuje przedłużeniem gwarancji.
  3. Gwarancja obowiązuje na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
  4. Jeśli będziesz mieć zastrzeżenia do jakości lub ilości dostarczonych Ci produktów zgłoś to nam (pisemnie lub telefonicznie) w terminie 7 dni od daty otrzymania ich.
  5. Pamiętaj o tym, że kupujesz meble z naturalnego drewna. Jego wadą nie są odstępstwa kolorystyczne, sęki, faktura drewna i jego naturalna nieregularność.
  6. Nie odpowiadamy za wady powstałe przy montażu – montuj ostrożnie, a jeśli masz wątpliwości koniecznie poproś o pomoc profesjonalistów! Nie załączamy do swoich produktów instrukcji montażu.
  7. W przypadku wady mebla, zgłoś problem mailowo na biuro@frontosfera.pl, lub pocztą na adres firmy znajdujący się poniżej, Twoje zgłoszenie powinno zawierać:
    – Twoje dane z zamówienia wraz z i numerem telefonu, adresem e-mail oraz miejscem przechowywania mebli
    – Opis wady
    – Numer zamówienia
    – Datę stwierdzenia wady
    – Zdjęcia wady
    – Zdjęcia pomieszczenia, w którym znajdował się mebel
  8. Po otrzymaniu pełnego zgłoszenia reklamacyjnego w ciągu 14 dni dokonamy jednej z poniższych czynności:
    – Uznamy zgłoszoną przez Ciebie reklamację
    – Pisemnie odrzucimy reklamację
  9. W przypadku gdy uznamy reklamację bezpłatnie wymienimy mebel na nowy
  10. W sprawach nieuregulowanych stosuje się przepisy Polskiego Kodeksu Cywilnego. Niezależnie od uprawnień z tytułu gwarancji zamawiającemu przysługują uprawnienia z tytułu niezgodności z umową opisane w ustawie z dnia 27.07.2002r. „o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie kodeksu Cywilnego” Dziennik Ustaw nr 141 z dnia 05.09.2002 poz. 1176.

II. Instrukcja użytkowania mebli

  1. Meble używaj zgodnie z ich przeznaczeniem.
  2. Montaż mebli leży po Twojej stronie.
  3. Pomieszczenie, w którym znajdują się meble, powinno mieć temperaturę powietrza od 15 do 30 stopni, oraz wilgotność powietrza 40-70%. Meble muszą być chronione przed bezpośrednim padaniem światła słonecznego.
  4. Chroń meble przez bezpośrednim działaniem wody. W przypadku zalania wytrzyj je do sucha.
  5. Meble czyść wilgotną szmatką, która może być nasączona preparatem do pielęgnacji drewna, a następnie wycieraj do sucha.
  6. W razie wątpliwości dotyczącej pielęgnacji mebli skontaktuj się z nami w celu uzyskania informacji.

III. Utrata gwarancji

  1. Utrata gwarancji następuje w przypadku niewłaściwego użytkowania mebli:
    1. Użytkowania mebli nie zgodnie z ich przeznaczeniem,
    2. Niewłaściwych warunków klimatycznych, a w szczególności nie ogrzewania, zbyt niskiej lub wysokiej wilgotności pomieszczenia, w którym użytkowane są meble,
    3. Niewłaściwego czyszczenia mebli np. poprzez użycie niewłaściwych środków do ich pielęgnacji
    4. Zabrudzeń mogących wpłynąć na ich trwałe uszkodzenie,
    5. Uszkodzeń powstałych podczas montażu

IV. Gwarancji nie podlegają

Meble Frontosfera.pl wykonane są z naturalnego drewna oraz płyt stolarskich i sklejki drewnianej (dokładne informacje o drewnie i opis techniczny każdego z frontów znajdą Państwo na stronie internetowej). Specyfika drewna polega na unikalnym wyglądzie każdego elementu i niepowtarzalnym usłojeniu. Pamiętaj, że kolor drewna w zakupionych produktach może różnić się od koloru widocznego na ekranie, a także od koloru drewna w próbnikach. Reklamacji nie podlegają rysunek słojów, odcienie drewna i naturalne wady drewna do 1,5 mm. Każdy nasz front jest niepowtarzalnym produktem malowanym ręcznie, w związku z tym reklamacji nie podlegają powstające w tej metodzie nierówności farby do 1,5 mm.

  1. Wady, uszkodzenia, braki ilościowe, które mogły zostać wykryte w ciągu 7 dni od daty odbioru, a które nie zostały zgłoszone
  2. Wady i uszkodzenia, w wyniku których obniżono cenę mebli
  3. Uszkodzenia wynikłe ze zdarzeń losowych po odbiorze towaru
  4. Usterki powstałe w czasie montażu produktów
  5. Mechaniczne uszkodzenia produktów, obicia, które wystąpią w czasie użytkowania
  6. Uszkodzenia i wypaczenia powstałe na skutek pęcznienia drewna spowodowanego zbyt wysoką wilgotnością pomieszczenia (niedostateczna wentylacja)
  7. Uszkodzenia powierzchni drewna powstałych podczas eksploatacji
  8. Rysunek słojów i naturalny kolor drewna
  9. Uszkodzenia chemiczne, przebarwienia, odbarwienia, utrata intensywności koloru spowodowana działaniem światła
  10. Różnice w fakturze i odcieniu drewna litego i forniru (również niejednorodne pokrycie lakierem). Pamiętaj, że kupujesz naturalne drewno, którego każdy fragment jest nieco inny, i w tym jego piękno!
  11. Wady będące wynikiem nieprzestrzegania instrukcji czyszczenia frontów
  12. Uszkodzenia spowodowane nadmierną temperaturą, która bezpośrednio działa na wyrób (okolice piekarnika – uchylanie drzwi, stosowanie sprzętu kuchennego nie do zabudowy, oddziaływanie oparów z gotujących wodę czajników, dogrzewanie pomieszczeń palnikami gazu lub prądu, które dają kierunkowe ciepło na wyrób). Ze swojej strony Producent gwarantuje, że stosowane przez niego kleje dają w swoich wyrobach najwyższą odporność na temperaturę wynoszącą w przedziale 80″-90°C.

Pamiętaj! Tracisz uprawnienia z tytułu rękojmi i gwarancji za wady fizyczne w przypadku
braku powiadomienia o wadzie w ciągu 2 miesięcy od jej wykrycia, a także w przypadku
dokonania zmian w konstrukcji mebla bez porozumienia z firmą Frontosfera.pl

V. Zwrot produktów

Każdy mebel wykonujemy pod indywidualne potrzeby klienta, w związku z tym zwrot produktów zamówionych do produkcji przez stronę Frontosfera.pl nie jest możliwy. Zgodnie z art. 38 ustawy o Prawach Konsumenta:

Art. 38. § 3. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
(źródło:http://ezakupy.uokik.gov.pl/faq/kiedy-nie-mozna-odstapic-od-umowyzawartej-
na-odleglosc/ )

VI. Dane firmy

Katarzyna Antończyk
ul. Szczecińska 2b/9
80-392 Gdańsk
NIP: 5851431671